Boala parodontală este o afecțiune cu incidență crescută la nivelul populației autohtone. Cauza bolii este dezvoltarea excesivă a bacteriei AAC (actinomyces actinomycetem comitans) în cavitatea bucală urmată de atacul agresiv asupra structurii osoase adiacente dinților.
Apar din punct de vedere clinic în funcție de gravitatea sau vechimea bolii modificări la nivelul aspectului:

-gingival (gingii modificate de culoare roșii, inflamate,neregulate)
-dentar (modificări de pozitie, mobilitate excesiva)
-osos (reducerea verticală-decapitarea septurilor osoase interdentare până la reducerea verticală a întregii mase osoase din jurul dinților)

Boala parodontală apare în mod manifest doar atunci când focarul bacterian se grefează pe structuri cu predispoziție la instalarea bolii și anume:

-Moștenire osoasa genetică defavorabilă
-Lipsa integrității arcadelor dentare
-Tulburări de ocluzie
-Igienă defectuoasă

Tratamentul acestei afecțiuni ESTE POSIBIL! Vindecarea depinde de gradul afectării structurilor interesate și este compus din:

-tratamentul medicamentos (cu antibiotice )
-tratamentul chirurgical (chiuretaj în câmp deschis) și
monitorizare periodică (control la 6 luni obligatoriu și igienizare profesională)

0 Comentarii

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Se trimit datele

Propulsat de

Log in with your credentials

Ați uitat datele dvs.?